Search
Close this search box.
Raissa_Instituut

Expert in de spotlight: Raïssa

Raïssa is de trotse eigenares van haar eigen schoonheidsinstituut in Kortrijk. Ze toverde haar passie om tot haar beroep in een klein kamertje in haar ouderlijk huis, en heeft ondertussen Instituut Raïssa Couwet uitgebouwd in een pand vlakbij Kortrijk. Daar zorgt ze ervoor dat haar klanten niet enkel met een stralende, maar vooral met een gezonde huid buitenwandelen.

JE BENT KLEIN BEGONNEN, MAAR OP KORTE TIJD HEB JE AL VEEL KUNNEN VERWEZENLIJKEN. HOE IS DAT GROEIPROCES VOOR JOU VERLOPEN?

Zelfstandig zijn, dat is altijd met vallen en opstaan, maar je leert er ook veel uit. Ik ben jong begonnen, en dat geeft me tijd en ruimte om te groeien. Ik voel nog niet de druk om al meteen een grootverdiener te zijn. Wat moet komen, dat komt wel. Nu wil ik vooral investeren in de toekomst, zodat ik er later de vruchten van kan plukken.

“Ik wil een echt resultaat kunnen bereiken met mijn behandelingen. En dan bedoel ik geen quick fix, maar een langdurig resultaat.”

DAN ZIT ER MISSCHIEN OOK EXTRA PERSONEEL AAN TE KOMEN IN DE TOEKOMST?

Mijn droom is niet om een heel groot instituut te hebben, maar eerder om een mooie zaak uit te bouwen waar iedereen zichzelf kan zijn, zowel ik als de klant. Ik wil dat mijn klanten weten dat zealtijd bij mij terecht zullen komen als ze een afspraak boeken, zodat we samen naar die gezonde huid kunnen werken.

WAT DRIJFT JOU HET MEEST ALS ONDERNEMER?

Mijn ouders zijn ook zelfstandig, dat heeft er zeker iets mee te maken. Daarnaast zie ik ook hoeveel mannen zich wagen aan het ondernemerschap, en vind ik dat wij dat als vrouw ook zeker mogen doen. Ik wil graag onafhankelijk zijn en mijn eigen ding kunnen doen. Dan ben ik ook zelf verantwoordelijk voor mijn eigen successen, maar ook mijn eigen fouten. Als vrouw zit ik in de perfecte branche om mezelf als sterke ondernemer te profileren, kijk bijvoorbeeld maar naar Zenzhu Skin Clinic, of Instituut Zenza.

JE BENT ZELF OOK NOG VRIJ JONG. BESTAAT JE CLIËNTEEL DAARDOOR OOK VOORNAMELIJK UIT JONGERE KLANTEN?

Dat varieert, maar ik merk wel dat mensen van mijn leeftijd meer met thuisverzorging bezig zijn. De oudere generatie is iets sceptischer. Die zullen eerder om de zoveel weken voor hun gebruikelijke HydraFacial® komen, maar ze gebruiken thuis niet de juiste producten om hun huid te onderhouden. Jongere klanten gaan eerder zoeken naar het totaalconcept.

HOE KIES JIJ JOUW MERKEN?

Voor mij is de gezondheid van de huid prioriteit, maar ook anti-aging vind ik belangrijk om de huid zo lang mogelijk jong te houden. Ik wil een echt resultaat kunnen bereiken met mijn producten en behandelingen. En dan bedoel ik geen quick fix, maar een langdurig resultaat. Ook vind ik het belangrijk dat ik een goede basis aan mijn klanten kan aanbieden. Als ik ontdek dat de klant nog niet aan thuisverzorging doet, starten we met de juiste basisproducten.

Raissa_Instituut
JE BEKIJKT DUS VOOR IEDERE KLANT WAT DE BESTE AANPAK IS?

Ja, omdat het ook belangrijk is dat de klant het thuis kan volhouden. Als ze eenmaal gewend zijn aan de basisproducten, kunnen we de routine aanvullen en personaliseren. De noden van de huid variëren met seizoenen. Daarom doen we niet enkel een huidanalyse aan het begin van het traject, maar ook doorheen het traject, zodat we kunnen bijsturen waar het nodig is. Die gepersonaliseerde aanpak zorgt ervoor dat de klant zich belangrijk voelt.

HOE BELANGRIJK IS DIE PERSOONLIJKE AANPAK VOOR JOU?

Ik wil echt dat de klant zich comfortabel voelt bij mij en mij ook als vertrouwenspersoon kan zien. Naast die beleving en het persoonlijke contact, vind ik inderdaad een gepersonaliseerde aanpak enorm belangrijk. Ik voer bijna nooit tweemaal dezelfde behandeling uit. Iedere keer gebruik ik wel een andere booster, of varieer ik met LED-licht of andere behandelingen.

HOE ZIET DE IDEALE TOEKOMST VOOR JOUW INSTITUUT ERUIT?

Ik zou graag nog mijn eigen pand kopen, waar ik zowel kan wonen als mijn zaak kan uitbaten. Ik wil dat mijn klanten in een luxueuze stijl kunnen thuiskomen, en gezellig ontvangen worden. Ook in de toekomst wil ik Instituut Raïssa Couwet zelf in handen houden om het persoonlijk contact met mijn klanten niet te verliezen, want dat is mijn grootste troef.

NOG HEEL VEEL SUCCES, RAÏSSA